IMG-20170519-WA0004

Des de diumenge 14 fins a divendres 19 de maig, els i les alumnes de 4t i alguns de 3r d’ESO van marxar de viatge de fi de l’ESO.

Sobre les seves experiències ens han fet un resum que us traslladem a continuació:

De lluny, entrant a París, vam veure la silueta d’una de les “estrelles” de la ciutat: la Torre Eiffel. Quan la vam tenir a tocar, tot i haver-la vist en pel·lícules i fotografies, ens va impactar encara més perquè no ens la imaginàvem tan gran. Ens vas saber greu no poder-hi pujar ja que hi havia una eterna cua i no teníem prou temps. Quan vam tornar-hi a la nit, ens tornà a sorprendre per la seva majestuositat i plena de llum.

Després vam dirigir-nos cap al Museu del Louvre: vam passejar-nos pel pati de la piràmide de vidre (fantàstica) i vam voltar pels afores del museu; no hi vàrem entrar perquè només teníem dos dies i mig per visitar París,, volíem aprofitar per conèixer altres “tresors” de la ciutat… De nou, ens impressionà la grandiositat del palau.

Més tard vam arribar a l’hotel on dinàrem i poguérem descansar una estona, no massa, ja que havíem de fer un recorregut amb vaixell pel Sena. Per molts de nosaltres va ser “el millor del viatge”; vam tenir una perspectiva diferent dels monuments. També vam descobrir l’existència d’una petita “Estàtua de la Llibertat”.

Al dia següent, vam agafar el metro per anar a Montmatre. Després de pujar una infinitat d’escales, arribàrem a l’església del Sagrat Cor des de la qual contemplàrem unes vistes impressionants de París.

També vam anar a la Plaça del Teatre, un lloc molt acollidor, entranyable, amb pintors i les seves obres, amb cafeteries al voltant. Voltarem una estona, i ens vam apropar a una vinya de la qual encara en treuen vi. Ens va semblar molt curiós.

Tot baixant, ens vam aturar a la Plaça Marcel Aymé, nom del novel·lista de principis del s. XX, autor d’El passamuralles, en què el protagonista el tanquen a la presó i descobreix que té el do de traspassar parets; d’aquesta manera cada vespre surt de la cel·la i ajuda a qui ho necessita. Per aquesta raó, a una paret de la plaça, hi ha una escultura que representa aquest personatge, sortint-ne.

Ah! També vam passar per davant del Molin Rouge.

Després de dinar, continuàrem la ruta per arribar a Notre Dame, l’Ajuntament, el barri de Sant Michel, La Sorbone, els jardins de Luxembourg… Tots coincidim que vam acabar esgotats però que fou un dia intens.

A la nit tocava fer un nou tour turístic, amb autocar, per veure París de nit. Fantàstic!

L’últim dia de París vam visitar La Defense, un barri nou, molt avançat per la seva modernitat , amb construccions d’alta tecnologia, impressionants…

Cap al migdia, pujàrem a l’autocar per anar a Futuroscope. De camí, però, vam aturar-nos a Blois per dinar.

Futuroscope ens va tornar a entusiasmar. Malgrat el dia, perquè plovia i feia fred, vam gaudir de gairebé totes les atraccions del parc sense fer pràcticament cap cua!

I després de sopar vam ser especadors d’un bonic espectacle lluminós molt futurista donant honor al nom al parc.

Ja de tornada, cap a Bardelona, vam arribar sans, estalvis, sencers, cansats i amb molta son. Per sort hem tingut dos dies per tal de recuperar-nos!

Ha estat una experiència inoblidable:

París: una ciutat de grans espais, de construccions aclaparadores, de gust exquisit.

París: la ciutat de la llum.